فروشگاه اینترنتی، مزیت های فراوانی برای شما دارد. مهم‌تر از همه، اینکه نیاز به مکان فیزیکی برای ارائه محصولات نخواهید داشت و نیاز نیست بخش قابل توجهی از درآمد خود را صرف اجاره یک مکان کنید. علاوه بر این در فروشگاه اینترنتی، شما می‌توانید در لحظه به هزاران نفر خدمات ارائه دهید. با ایجاد فروشگاه اینترنتی شما می‌توانید به یک بازار بسیار گسترده با مشتریان بسیار زیاد دست پیدا کنید، ضمن اینکه فروشگاه شما بصورت ۲۴ ساعته، باز خواهد‌بود.

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی چندان فرقی با یک فروشگاه فیزیکی ندارد. درست مثل یک فروشگاه فیزیکی هم باید محصولات تان را مشخص کنید و هم طریقه برخورد با مشتریان و اعتمادسازی را. اگر ندانید چرا یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرده اید و فقط می دانید داشتن یک فروشگاه اینترنتی می تواند کسب و کار پر سودی را برای شما رقم بزند مطمئن باشید شکست می خورید.

تبلیغات در فروشگاه اینترنتی

تبلیغ کردن همیشه برای جذب مشتری یک راه عالی است باید فروشگاه خود را به مردم معرفی کنید تا آنها با مزایای سایت شما آشنا شوند. تبلیغ کردن برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی یک راه آسان و ساده است. شما می توانید با استفاده از برنامه ها و سایت های مختلف ویژگی های مثبت فروشگاه و اجناس موجود در فروشگاه اینترنتی خودکار خود را تبلیغ کنید. با چاپ کردن آرم خاص فروشگاه خود بر روی جلد اجناس و پلاستیک ها یا حتی جلد پست می تواند یک تبلیغ خوب به حساب بیاید. توجه داشته باشید که بهترین تبلیغ برای اینگونه فروشگاه ها تقلب نکردن و خوش قول بودن و صداقت است. توجه داشته باشید در هر صورتی که اجناس پست می شوند هیچ تبلیغی بهتر از سالم رسیدن اجناس به دست مشتری نیست .

فروشگاه اینترنتی 2

مزایای فروشگاه اینترنتی برای خریدار

یک فروشگاه اینترنتی مزایای بی شماری برای خریداران نیز دارا می باشد اول از همه در اینجا نیز هیچ محدودیت مکانی و زمانی برای مشتری وجود ندارد به همین خاطر مشتری می تواند در هرجایی که باشد تنها با یک سرچ ساده محصول مورد نظر خود را در صدها و حتی هزاران سایت پیدا کند و با صرف کمترین زمان محصول مورد نظر خود را در برندها و مدل های مختلف مورد بررسی قرار دهد و آنها را با یکدیگر مقایسه کند تا بتواند بهترین آن را ازنظر قیمت و خدمات انتخاب کند. در اینجا به دلیل اینکه فروشگاه های آنلاین هزینه کمتری به نسبت فروشگاه های فیزیکی دارند مشتری نیز می توانند محصول خود را با قیمت بسیار مناسب تر تهیه کنند. دقیقا بخاطر همین مزایای بی شمار است که خرید و فروش های آنلاین به سرعت در حال افزایش است.

 راه اندازی فروشگاه اینترنتی به کمک فروشگاه ساز

به طور کلی فروشگاه سازها، سایت هایی هستند که با قرار دادن پنل مدیریتی در اختیار شما به شما این امکان را میدهند که محصولاتتان را در آن وارد نمایید و روش پرداخت دلخواه خود، برای مشتریان تان را انتخاب کنید.

استفاده از سیستم های مدیریت محتوا

یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا وردپرس است. با استفاده از امکانات وردپرس و افزونه محبوب و شناخته شده ووکامرس می توانید یک فروشگاه اینترنتی بسازید. هر چند پرستاشاپ و اپن کارت نیز در زمینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی گزینه های خوبی هستند.

طراحی فروشگاه اینترنتی از پایه

با کمک برنامه نویسی شما می توانید اقدام به طراحی سایت فروشگاهی خود از پایه نمایید. حسن این روش این است که کاملا مطابق با نیاز ها و سلیقه شما سایت طراحی می شود در حالی که از مهمترین معایب این روش هزینه و زمان زیادی است که باید صرف راه اندازی آن کرد.

فروشگاه اینترنتی 3

افزودن محصولات به فروشگاه اینترنتی

در این مرحله باید تصاویر و مشخّصاتِ محصولات خود را در سیستمِ آنلاین اضافه کنید. این کار باید با دقّت و حوصله‌ی فراوان انجام شود.اگر از فروشگاه‌سازهای آنلاین استفاده می‌کنید، از طریق بخش مدیریت (Admin) امکانات بسیار زیادی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که از این طریق می‌توانید تصاویر و اطّلاعات مربوط به محصولات خود را اضافه نمایید.
امّا اطلاعاتی که توصیه می‌شود برای هر محصول وارد نمایید به قرار زیر است:
– درج حداقل ۴ تصویر با کیفیت از هر زاویه محصول
– درج یک ویدیوی کوتاه نمایش دهنده محصول
– درج قیمت اصلی و قیمت تخفیف خورده
– نمایش ضمانت‌ها (ضمانت بازگشت وجه و…)
– نمایش مشخصات محصول (وزن، سایز و…)
– روش‌های ارسال کالا
– فایل کاتالوگ قابل دانلود
– توضیحات کامل محصولات به همراه راهنمای استفاده

اولین قدم برای راه اندازی سایت فروشگاهی انتخاب پلتفرم و بستری است که می خواهید فروشگاه خود را از طریق آن راه اندازی کنید.

از پلتفرم‌های آماده مانند ووکامرس، پرستا شاپ، مجنتو و … استفاده کنید:

سیستم های مدیریت محتوا و پلتفرم های آماده بسیار زیادی مانند وردپرس در بستر اینترنت وجود دارند که به صورت کدباز منتشر شده اند و شما میتوانید از آنها به صورت رایگان برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید و هر کدام از این سیستم ها دارای معایب و مزایایی هستند.

یک طراح وب پیدا کنید

قیمت‌های مقرون به صرفه‌تر

اگر تصمیم دارید سایتتان را از ابتدا به شکل سفارشی و کاملا منحصربه‌فرد طراحی کنید، به یک طراح سایت نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید در این مرحله هم به شرکت‌های طراحی سایت مراجعه کنید و هم از بین فریلنسرهای این حوزه با کسی همکاری داشته باشید. همچنین شاید بین دوستان و آشنایانتان بتوانید فردی را پیدا کنید که در این حوزه تجربه داشته و با قیمت پایین‌تری با شما کار کند. طراح سایت باید قالب موردنظر شما را تهیه کند.