وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای راه اندازی و ایجاد سایت‌ها و وبلاگ‌ها است. شما با استفاده از این سیستم نرم‌افزاری می‌توانید، محتوا سایتتان (متن، فیلم ، تصویر) را مدیریت کنید. وردپرس (WordPress) به صورت یک سامانه مدیریت محتوا یا نرم‌افزار متن باز برای مدیریت محتوای سایت‌ها معرفی شد است.

وردپرس

مزایای وردپرس

کاهش هزینه: علاوه بر راه اندازی کم هزینه سایت وردپرس، دیگر نیازی نیست که برای هر تغییری که می‌خواهید در سایت انجام دهید، به شرکت طراح سایت خود مراجعه کنید. وردپرس این امکان را به شما می‌دهد که هر زمان خواستید، تغییرات خود را درون سایت ایجاد کنید، مطالب جدید در سایت منتشر کنید، کاربران خود را مدیریت کنید.

ظاهر زیبا: در سطح اینترنت هزاران قالب مخصوص وردپرس وجود دارد که شما می‌توانید انتخاب کنید و روی سایت خود پیاده‌سازی کنید. اما وردپرس امکان اینکه قالب سفارشی خود را طراحی و استفاده کنید را نیز دارد.

مدیریت آسان: شما به راحتی می‌توان سایت خود را در هر جا که هستید، چه با کامپیوتر و چه با موبایل، مدیریت کنید و نیازی به هیچ گونه برنامه جانبی ندارید.

ارتباط با شبکه‌های اجتماعی: با وردپرس  به صورت خودکار سایت خود را به شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند توییتر، فیسبوک و یوتیوب متصل کرده و مشتریان خود را از تغییرات سایت خود باخبر سازید.

سئو عالی: وردپرس به صورت استاندارد کدنویسی شده‌است تا سئو سایت شما را هر چه بیشتر بهبود ببخشد تا در نتایج گوگل بهترین جایگاه را داشته باشید. البته سئو فقط به سیستم مدیریت محتوای انتخابی شما محدود نمی‌شود و موارد زیاد دیگری نیز در این بخش سهیم هستند.

امنیت: وردپرس از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. اما به دلیل اینکه امنیت یک مسئله نسبی است و هیچ وقت صد در صد نخواهد بود، وردپرس هر روز مشکلات وردپرس را بررسی می‌کند و در به روز رسانی‌ها رفع می‌کند.

انعطاف‌پذیری وردپرس: وردپرس، یکی از منعطف‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوای جهان است که افراد خواهند توانست آن را برای کاربری دلخواه خود ویرایش کنند. همچنین وردپرس دارای هزاران افزونه وردپرس است که از طریق آن‌ها می‌توانید انواع امکانات را به سایت خود اضافه کنید.

طراحی سایت وردپرسی در آرتین وب آریا

طراحی سایت با وردپرس یکی از خدمات ما در آرتین وب آریا هست. تیم آرتین وب آریا با قالب های متنوع و زیبا متناسب با نوع فعالیت شما در صدد آنست که بهترین سایت ها را هم از لحاظ محتوا و هم گرافیک ارائه کند.

زبان برنامه نویسی و پایگاه ‌داده وردپرس چیست؟

زبان برنامه نویسی وردپرس PHP می‌باشد از پایگاه داده ی قدرتمند MySQL استفاده میکند و همان‌طور که اشاره کردیم نرم‌افزاری منبع باز است و شما می‌توانید به صورت رایگان آن را راه اندازی کنید و بنا به نیاز خود آن را ویرایش و توسعه دهید. شما به راحتی به کدهای اصلی آن دسترسی دارید و می توانید آن را از وب سایت اصلی وردپرس دانلود و راه اندازی کنید.

چرا طراحی سایت با وردپرس؟

با انتخاب وردپرس خواهید توانست سئو یا بهینه سازی سایت  خود را با استفاده از افزونه ها و امکاناتی که وردپرس در اختیار کاربران قرار داده است، انجام دهید. همچنین امکان طراحی قالب اختصاصی با وردپرس این امکان را به طراحان سایت داده است که با در نظر داشتن سلایق و اهداف مدیران شرکت ها و کسب و کارها در مدت زمانی کوتاه سایت مورد نظر مشتریان خود را مطابق با اصول حرفه ای تولید سایت، آماده کنند.

 

.